27 Ocak 2009 Salı

30 Çok Geç, 4 Tam Zamanı

1997'de aldığım bilgisayardan değişe değişe fazla parça kalmamıştı elimde. Eski parçaları yan yana koyduğumda yeni bir bilgisayar yapabileceğimi fark ettim. hem artık 4 yaşındaki kızımın bilgisayar üzerindeki hakimiyetine bir son vermeliydim. Hayat bebeklere bilgisayar sitelerinde elbise giydirerek geçmiyor.
Yaklaşık 200 YTL'lik ek bir harcama ile kızıma eski parçalardan çalışır bir bilgisayar kurdum. Sistem aslında çok da kötü değildi Celeron 2.4, 512 SDRAM, 40 GB hardisk, DVD yazıcı (hatta fazladan bir de CD yazıcı), 17 CRT ekran. Daha ne olsun:))
Geriye işletim sistemini kurmaya gelmişti. Ben Pardus ile tanıştığımda kızım 2 yaşında, ben 32 yaşımdaydım. Alışmak zamanımı almıştı ve alışamamaktan korkup Pardus geçmeyen insanlar tanıyordum. Kızım 3 yaşının sonuna doğru bilgisayarda yavaş yavaş oynamaya başladı önce bir şeyler izlemek olan uğraşı zamanla hakimiyeti ele almaya kadar gelişti. Kızımın Windows ile başlamasını istemedim çünkü O'na da Pardus öğretecektim ilerde. Çocuklarla ilgili en güzel yön ilk öğrenme de her şeyi çok çabuk algılamaları.
Bence mantıklı bir karar vererek kızımın bilgisayarına sadece Pardus kurdum 2007.1 di yanlış hatırlamıyorsam. Basitten başladık bak buna basınca oyun sitesi açılır gibi. Kızım dünyaya (Firefox simgesi) basınca oyun sitesinin açılacağını öğrendi. Sonrası tamamen alışması ve beni izlemesi ile oldu. Artık o onun bilgisayarı açar kapatır oynar film izler. Hatta onun olduğunu öyle benimsediki monitörün yan tarafları Barbie resim yapıştırmaları ile dolu.
Şimdi ne zaman birine Pardus'u anlatsam "Zor mu?" diye sorsa "4 yaşındaki kızım bile kullanıyor" diyorum.
4 yaş için çok kolay, 15 yaş için alışması zaman alıyor, 30 yaş için çok zor. Bence çocuklarınıza Pardus ile başlatın ileride Windowsla tanışınca Linux'un marifetlerini daha iyi anlayacaklardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder