31 Ocak 2009 Cumartesi

Pardus Bizim Kuruma Gelirken

Çalışmakta olduğum devlet kurumunun Pardus'u incelemeye aldığını gelen bir yazıdan öğrendim. Bu yazının hemen arkasından birbirine bağlı binlerce bilgisayardan oluşan sistemimiz bir virüs saldırısına maruz kalınca bu incelemeyi daha dikkatli yapacaklarına emin oldum. 2004 ortasında yaşadığımız Blaster krizini henüz unutmadım. Kurumun en önemli merkezlerinden biri sistemi koruyabilmek adına eterne edilmişti. Ve bu eterne yaklaşık 6 ay sürdü.
Öyle ya da böyle yakın bir gelecekte kurumun pardus'a geçeceği muhakkak. Zaten Pardus'un var olma amaçlarından en önemlisi bu. Bizim gibi güvenlik riski yüksek, cdlerin, disketlerin, flash disklerin yasak olduğu ortamlarda, windows gibi riske açık sistemler devamlı sorun yaratacaktır. Ayrıca kurum bilgilerini kapalı kaynak bir sistemin ne yaptığı bilinmez işletim sistemi üzerinde bulunmaktan rahatsızlık duymalı.
Pardus'a geçiş süreci kurum için çok sancılı olacak bu kaçınılmaz. Öncelikle bilgi işlem elemanları linuxa ne kadar aşina? Bilgi-İşlemciyse ucundan kenarından demeyin Yeditepe Üniversitesi bilgi işlem uzmanı Pardus'u benim yüklediğim bir sistemin üniversitesi ağında yaşadığı sorunu çözmeye çalışırken incelemiş. Yorumu daha ilginç "Bu da bir kaç seneye kalmaz virüs yuvası olur" Ne yazık ki sistem sahibi ona Linux'u anlatacak bilgiye sahip değildi. Bu arada Yeditepe Üni. öğrenci sistemi hala sadece İnternet Explorer destekliyor. Hadi linux sistemlerini geçtim hiç mi Firefoxun önlenemez yükselişini duymadılar.
Konuya dönersek geçiş sonrası bilgi işlem uzmanları sisteme müdahil olacak kadar eğitime tabi tutulmalaları gerek. Daha sonra bu bilgi işlemciler binlerce kullanıcının sancılı geçiş korkularını üzerinden alabilsin. O günlere ben bir kaç adım önde başlayacağım ne güzel.
Yazıcı gibi çevre birimlerimiz çok çeşitli bunlardan sorun yaşayacaklarımız olabilir. Ayrıca ağ kurulumu ve istikrarı önem arz ediyor.
Biz yavaş yavaş hayatımızda Pardus'a yer açıyoruz darısı diğer kurumların başına.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder