2 Ağustos 2009 Pazar

Kısayol Paneli Oluşturma

Pardus 2009'un artık RC(Sürüm Adaylığı)'lerden kurtulmuş hali ile bilgisayarımda yer alması ile birlikte görsel bir şölenin içinde olduğumu fark ettim. Bir süredir Windows 7'nin RC'sini kullanan biri olarak açıkça söylemek gerekir ki KDE4 desteği ile önümüze sunulan Pardus 2009 karşısında hayranlığımı gizleyemedim.

KDE4'ün henüz çok yeni olduğu zamanlarda Pardus 2008.1 RC KDE4 Çalışan CD deneyimi yaşamıştım. Tüm samimiyetimle itiraf etmem gerekirse "hayal kırıklığı" idi. O günden sonra KDE4'den uzak durmaya çalıştım KDE3'ün alışılmış güvenli dünyası ihtiyaçlarıma daha uygun diye düşünüyordum. Bu bakışın Windows'tan Pardus'a geçemeyenlerin en büyük savunması olan "alışkanlık" olduğunu farkettim.



Herkes 2009'u fazlasıyla anlattı benim değinmek istediğim konu kendi isteklerim doğrultusunda bir "dock" ya da daha anlaşılır bir yaklaşımla "Kısayol Paneli" oluşturma. Bunun için Super Karamba'da bulunan "dock" seçeneklerinden birini kullanabilirsiniz. Ne yazık ki hiçbiri benim sistemimde çalışmadı.

Ben biraz daha çözümsel yaklaşmaya karar verdim. Var olan panelime (Panel: Saatin, programlarınızın küçültüldüğünde gittiği yer) sağ tıklayarak Panel Seçeneklerinden "Yeni Panel Ekle"'yi seçtim. Benim kullandığım panel üstte olduğundan altta yeni bir panel oluştu. Bu yeni oluşan panelde sağ tıklama ile Programları görebileceğim bir Kick-off menü oluşturdum. Kısayol oluşturmak istediğim programın üstüne gelip sağ tıklayarak "Panele Ekle" seçeneği ile kısayollarını oluşturduğumuz panele attım. Müteakiben panelin sonunda yer alan üzerine gelince renklenen iki ters su damlası gibi bölüme tıklayarak panel ayarlarına ulaştım. Kısayolların genişliğine göre panelin boyutunu ayarladım. Sonra aynı yerdeki "Daha Fazla Ayar" seçeneğinden "Otomatik Gizle" yaptım.




Artık kendi isteklerimle oluşturulmuş bir kısayol panelim var ve çok kullandıklarıma ulaşmak benim için daha kolay.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder