27 Eylül 2009 Pazar

Vodafone 3G Kurulumu


Vodafone ile Teknosa kampanyasından hem bir netbook hem de bir Vodafone 3g bağlantı sahibi oldum. Sadık bir Pardus kullanıcısı olarak bunu Pardus'ta nasıl bağlantı haline getirebilirim diye düşünmeye başladım. Bu konuda Özgürlükiçin forumunda bir konu ve video var (Buradan ulaşabilirsiniz. Ben de bir blog girdisi ile kalıcı hale getirmek istedim öncelikle şu an Vodafone bağlantısı üzerinden yazıyorum. Sevindirici nokta: Herhangi bir şey kurmanıza gerek yok..

Bendeki modem K3715 Pardusum şöyle gördü:

Bus 002 Device 004: ID 12d1:1001 Huawei Technologies Co., Ltd. E620 USB Modem

Görüyorsa sıkıntı yok demektir. Pardus 2009 Uygulamalar>İnternet>İnternet Çevirmeli Ağ Aracı (KPPP) bu yol ile programı açın.



Bu ekranın boş hali karşınıza gelecektir çünkü henüz modem ve hesap ayarlarını yapmadık. Yapılandır seçeneğine tıklayarak Hesaplar sekmesine ulaşıyoruz.



Yeni diyerek hesap oluşturuyoruz. Hesap detayları altta göründüğü gibi.



Çevirilecek numaraları ( *99# ve *99***1#) şeklinde girmeye dikkate din diğer yerlerde hesap ismi vermek dışında bir değişiklik ihtiyacınız yok. Tamam diyerek kapatın Hesabınız artık oluşturuldu. Şimdi Modemler
sekmesine tıklayıp yeni diyerek modemimizi tanıtıyoruz.



Önemli NOkta: Eğer ilerleyen safhalarda bağlantınız Modem Hazırlanıyor.. olarak kalırsa ttyusb0,ttyusb1,ttyusb2 gibib ağlantıları deneyin. Modem bekleme üresini 5 sn ye indirin. Modem ismi verin başka bir değişiklik gerekmiyor. Tamam deyin ana ekrana gelin.



Tekrar bu ekrana geldiğimiz kullanıcı adı ve şifre Vodafone olarak girip Bağlan düğmesini tıklayın.



Bu ekrana ulaşabildiyseniz bağlandınız demek.



Bu da veri akışı grafiği.



Önemli: İşleme başlaman mutlaka PİN sorma işlemini kaldırın

5 yorum:

  1. Teşekkürler bu sayede Pardus'la da internete bağlanmış oldum. Ama aklımda kalan birkaç soru var. Bağlantılarımı nasıl kontrol edebilirim. Ağımıza bağlananları görebilir miyiz veyahut nasıl engelleriz şifre vodafone yazıyor her bu ağı gören vatandaş bu şifreyle ağımıza giremez mi? Selamlar.

    YanıtlaSil
  2. no carrier hatası veriyor bende sıkıştım kaldım

    YanıtlaSil
  3. Eline sağlık ben de az önce kurdum. İnternete doğal olarak bağlanamadım geri windows'u açtım, ve ilk bu konuya baktım. Helal olsun

    YanıtlaSil
  4. Çok sağol kurulum sorunsuz oldu. Ama şu bağlantı penceresini bağlantıyı kesmeden yok etmenin bi yolu yok mu? Bağlı kaldığımız sürece o pencere orda kalmak zorunda mı? Saatin oraya falan atamaz mıyız. Tamam simge durumuna küçültüyoruz da orda da yer kaplıyo.

    YanıtlaSil
  5. pardus 2011 de vodafonun kurulumu nasıl onu da söyleyebilir misiniz

    YanıtlaSil