11 Ekim 2009 Pazar

Netbooka Pardus Kurmak



Asus Eee PC 1101HA Netbook'a Pardus 2009 kurmanın planlarını yapmaktaydım.Netbookların büyük dezavantajlarından biri optik sürücüye (DVD,CD) sahip olmamalarıdır. O nedenle Pardus 2009 kurmak için flash disk denemelerine giriştim. ne yazıkki sonuca ulaşamadım. Harici DVDrom almak ise yaklaşık 100 TL'ye mal olacaktı. Zaten netbookun 800 TL'ye varan fiyatına ekleme yapmak istemiyordum.

Gerekli malzemeler:

1.USB 2.0 dan IDE ve Serial ATA (SATA) Çevirici : 26 TL



USB 2.0 to IDE ve Serial ATA (SATA) Çevirici Özellikleri

- USB 2.0 dan IDE ( 2.5’’ ve 3.5’’ ) ve sATA HardDisk ve/veya CDrom/DVDrom/CDrw/DVDrw Çevirici
- 2.5" / 3.5" IDE ve S-ATA HDD’yi destekler.
- USB 2.0 ve 1.1 uyumlu
- Yüksek hızda veri transferi imkanı 480Mb/s (USB 2.0)
- IDE ve S-ATA HDD’ler için harici güç adaptörü ve kablosu gelmektedir.
- LED ışıkları sayesinde cihazın çalışması hakkında bilgi edinilebilme imkanı sağlar.(Power, USB, IDE/ATC, SATA)
- MacOS veya PC ye USB 2.0 Porttan direk baglantı
- USB 2.0 üzerinden 480mbps veri aktarım hızı
- USB 2.0 versiyon baglantı
- ATA / ATAPI -66 v1.0 bağlantı
- ATA-I ve SATA-II bağlantı

Tek DVD/CD sürücüleri değil herhangi bir hardiski harici disk konumuna getirmenizi sağlıyor. Mesela artık elden çıkan masaüstünüzün 40 GB2lık hardiskinde vazgeçmek istemediğniz şeyler harici disk olarak dizüstünüzde yer buluyor. Bence bulunması gereken bir aparat.
2. Evinizdeki asaüstü bilgisayarda bulunan DVD Sürücü
3.Pardus 2009 Kurulan Cd





Bilgisayarı BIOS ayarlarından harici bellekten çalışır olarak ayarladıktan sonra yeniden başlatıyorsunuz. Netbookuma hoş geldin Pardus:)

8 yorum:

  1. Bahsi geçen usb dönüştürücünin markası ve nerden aldığı hakkında bilgi verebilir misin? Zira o fiyata hiçbir yerde bulamadım da :)

    YanıtlaSil
  2. bitenekadar.com da denk getirmiştim bu araalr yine satışa sunarlar

    YanıtlaSil
  3. Ben mini notbuka flash disk üzerinden pardus kurdum. olanaksız değil hatta pardus 2009 kurdum.

    YanıtlaSil
  4. flas diskten pardus kurulumu için.
    iso dosyasını flash üzerine yazan ve linux dağıtımları için yapılmış, ancak pardusu barındırmayan
    http://unetbootin.sourceforge.net/ adresinden unetbootin programını indirerek iso dosyamızı flash üzerine yazabiliriz. daha sonrası bu linkte
    http://forum.pardus-linux.org/viewtopic.php?f=87&t=19779&start=0

    YanıtlaSil
  5. ben uğraşamamıştım o zamanlr bu chaz hoşuma gidince bu işe yaradı

    YanıtlaSil
  6. oldukça geç bir cevap oldu kusura bakma Pardus performans olarak çok kastı. EEEBUNTU yu deneyebilirisn

    YanıtlaSil
  7. eeebuntuda sorunlar yaşadım tekrar pardusa döndüm

    YanıtlaSil
  8. Kullanacağınız usb belleği yedekledikten sonra, herhangi bir linux dağıtımında(Pardus olabilir) konsol uygulaması açıyoruz.

    Usb belleği taktıktan sonra herhangi bir bağlama(mount) işlemi yapmıyoruz.

    usb belleğin cihaz ismini öğremek için:

    dmesg | tail -n 20
    diyerek cihaz ismi öğreniyoruz. sdb1 gibi

    Pardus-2009.2-Geronticus-eremita.iso dosyasının bulunduğu dizine giriyoruz.

    dd if=Pardus-2009.2-Geronticus-eremita.iso of=/dev/sdb1 bs=4M

    yaklaşık 1.5 dakika sürmektedir usb belleğin hızına bağlı değişmektedir.

    kde de, disk bölümü yöneticisi
    gnome, da ise gparted ile usb cihazınızı programın içinden seçtikten sonra sağ tıklayıp özellikleri seçiyoruz. bayraklardan boot u yanındaki kutucuğu tıklıyor, tamam. değişikleri uyguluyoruz.

    usb belleğiniz artık kurulum için hazır.

    işletim sistemini kuracağınız bilgisayarda boot seçeneklerinden usb bellekten başlatmayı unutmayın !

    YanıtlaSil