24 Mart 2009 Salı

PCnet'ten Linux Tavsiyesi:(

Geçte olsa elime PCnet'in Şubat 2009 sayısı geçti göz atıyordum. "0 TL'ye işletim Sistemi" adlı yazıda (daha çok yarım sayfalık bir kutucuk) Linux'tan bahsediyordu.

"Macerayı ve yenilikleri seven bir ruha sahipseniz Linux işletim sistemi size göre olabilir" diyerek bazı dağıtım adresleri vardı.

1ncisi Ubuntu, 2ncisi Opensuse, 3ncüsü Slackware.

Elbette seçim yazarın seçimi ancak Türkiye'de ve tüm Dünya'da dikkatle takip edilen. Fazlasıyla takdir edilen ve eminim ki Türkiye'de en çok kullanılan Linux dağıtımını (şahsi görüşüm istatistiğe dayandıramam. Zaten linux dağıtımlarının kullanım sayısını hangi istatistiğe dayandırabilirsiniz ki?) eklemeyi unutmuş.

İyimser yaklaşım: Zaten Pardus'u herkes bilir hani başka karpuz kabuklarını düşürelim akla.

İlgisiz yaklaşım: Allah Allah Pardus diye bir dağıtım mı varmış? Kim yapmış? Niye yapmış? Ne zaman yapmış? Yaparken bize sormuş mu?

Editöryel yaklaşım: "Oğlum, ücretsiz yazılımlarla ilgili bir kaç sayfa yazacağız. Linux'la ilgili bir kaç satır yazıver." Yazar yoğun olduğundan konuyu muhtemelen çaycıya havale etti, o da Goggle'a Linux yazdı. Ne bulduysa ekledi malum yer dar.

Kinci yaklaşım: Bu yazıyı yazan arkadaş bir gün bilgisayarına Pardus kurmaya çalışırken yazdığı cd yi kontrol etmediğinden bozuk çıktı ve içinde kin büyüttü.

Geçte olsa PCnet'in duyarlılığına hayran kaldım ne diyeyim çok yakından takip ediyorlar gündemi çoook...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder