1 Mart 2009 Pazar

Pazar Sabahı Süprizi

Pazar sabahı saat 9 gibi uyanıp dizüstü bilgisayarımın (evde 2 masaüstü bir dizüstü bilgisayar var. 2'sinde sadece Pardus kurulu. Windowsun yedek sistem olarak kurulu olduğu tek yer dizüstü. Lisanslı olduğu için) açma tuşuna basınca Pardus 208.2 grafik ekrana geçemeden kaldı. En belirgin hatalar

/usr/lib/X11/xinit/xinitrc: line 49: xterm: command not found
/usr/lib/X11/xinit/xinitrc: line 51: exec: xterm not found
/usr/lib/X11/xinit/xinitrc: line 50 xterm: command not found

Noluyoruz deyip. Ekran kartı hatası değerlendirmesi ile xorg.conf'u sildim. startx komutu verdim grafik ekranı açmak için çabaladı, ama olumsuz.

"service kdebase start" komutunu denedim olumsuz.

İnternette bir yerlerde güncelleme yapmam öneriliyordu. Cihazı genelde işyerimde kullandığım için "pisi up" komutu karşılıksız kaldı. Önce kablosuz bağlantıyı yapılandırmalıydım.

network connections >>> var olan bağlantıları listeledim
network create>>>sorulara cevap vererek ağ oluşturdum
network up bağlantıadı>>>oluşturduğum bağlantıyı açtım

"Pisi up" ile güncellemeleri kurdum. Kdebase de güncellemeler arasındaydı sorun bu olmalı dedim.
Sonuç: olumsuz aynı hata devam ediyor.

"service kdebase start" hata mesajı "File contains no section headers. file: /etc/X11/kdm/kdmrc, line 1 'tr\n' "

"ctrl+alt+del" sistemi yeniden başlattım. Windowsta genelde işe yarar. Olumsuz :(

pisi ur
pisi rdb
pisi -it kdebase --r

Olumsuz hatayı yanlış yerde arıyor gibiyim.

"pisi hs" ile son hatasız açtığım güncelleme sayısına baktım 679 görünüyor ama o günden beri bir şey yapmamışım sorun yaratacak. "pisi hs -t 679" hadi bakalım geri yükleyelim ne olacak.
(Geri yükleme esnasında karadut aromalı bir maden suyu. ilginç bir deneyim tadı gayet güzel tavsiye ederim. Başlayalı 2 saate yakın oldu henüz bir sonuç yok. Giderek ne yaptığımı karıştırır oldum.)
Geri yükleme sonrası da olumsuz. Benim deneyeceklerim burada bitti. Şimdi ne yapacağız? Önce sorunu bulmalı sanırım.

1 yorum:

  1. Size aslında hatayı açık açık belirtmiş. /usr/lib/X11/xinit/xinitrc dosyasının 49,50 ve 51. satırlarında hata varmış. Açıp düzenleseydiniz bir sonuca varabilirdiniz. Şimdi ise olaylar biraz daha karışıklaşmış. Kolay gelsin size :)

    YanıtlaSil