27 Şubat 2009 Cuma

Ortalama 30 dakika:)

Pardus'un kurulum aşamasında "Donanımınıza bağlı olarak kurulum ortalama 30 dakikadır" yazısını görmüşsünüzdür. Bugün oldukça eski bir bilgisayara Pardus kurma deneyimim esnasında arkadaşıma "En fazla 40-45 dakikada hallederiz" dedim.
Ama gördüm ki ortalama 30 dakikanın uç noktaları oldukça uzaktaymış. Kurulum bitip CD çıktığında 3 saati geçmişti. Allah'tan hatasız bir kurulum oldu.
Kurulum sonrası en büyük sorunu Airties WUS 300 kablosuz adaptörde yaşadım. Aslında hazırlıklıydım araştırmış notlarımı almıştım.Kolaylıkla driverden kurulumu yaptım. Biraz uğraş ile ip almayı da becerdim ama bağlanmama rağmen internete giremedim. AP-400 dağıtıcıdan WEP şifreleme ile kablosuz kullanmaktaydık. Sorun öyle kaldı elle ip veDNS girmem de sonuç vermedi.
Eğer 128 mb ramli eski bir bilgisayara Pardus kuracaksanız oturup başında beklemeyin. denemeyle sabittir çok sıkıcı oluyor.

3 yorum:

  1. Aynısı diğer dağıtımlar için de geçerli. Bu kalan zamanın doğru hesaplanamaması genel bir sorun galiba. Tamam kesin olmasa bile yaklaşık olarak tutturulabilir.

    En azından ubuntu'yu, kurulum sırasında kullanabiliyoruz. Ama eski bir bilgisayarda kurulurken kullanmak, hiç kullanmamaktan daha kötüdür.

    YanıtlaSil
  2. Airties modeme utp kablosu bağlanmayı deneyebilirsin. Ben ilk defa kablosuzdan bağlanmaya çalıştığımda başaramamış ve dolayısıyla ayarlarını da yapamamıştım. utp ile bağlanınca soun çözüldü. Bir de bir win makinaya cd de gelen programı kurup modeme onunla bağlanmayı dene... Verdikleri programcığın linux sürümünü bulamamıştım.

    YanıtlaSil
  3. Yaaa bende 5 dkde kurulmuştu :)

    YanıtlaSil