4 Şubat 2009 Çarşamba

Virtualbox Güncelleme Macerası

Camfrog çözümü ararken depodan Virtualbox kurmuştum. Depoda bulunan açık kaynak Virtualboxta usb desteği yoktu. Ayrıca her çalıştırmamda 2.1.2 sürümünün olduğunu güncellememi öneriyordu.

Aslında depoda yer alan pisi paketleri haricinde yapılan kurumlar genelde sıkıntılı oluyor. Ama canım "bela" çekti. Buradan yeni sürümü indirmeye karar verdim. Pisi paketi olsa mutlu olurdum aslında ama Pardus'a yönelik bir paket bulmadım. "All distributions" seçimi yaparak indirdim.
Karşıma VirtualBox-2.1.2-41885-Linux_x86.run diye bir dosya çıktı.Google'a başvurarak run dosyası nasıl çalıştırılır araştırdım. Konsolde "su" komutuyla şifremi girerek root oldum. "sh" komutuyla dosyayı çalıştırdım.

sh VirtualBox-2.1.2-41885-Linux_x86.run
Verifying archive integrity... All good.
Uncompressing VirtualBox for Linux installation.......
VirtualBox Version 2.1.2 (2009-01-21T18:55:14Z) installer
Please install GNU make.
Please install the build and header files for your current Linux kernel.
The current kernel version is 2.6.25.20-114
Please install the GNU compiler.
Problems were found which would prevent VirtualBox from installing.
Please correct these problems and try again.

Bir kaç hatadan bahsediyordu. İleride sorun yaşamamak için öncelikle paket olarak yüklediğim virtualbox u kaldırdım. Zaten ileride kaldırmanızı isteyecek. Aslında ne yapmam gerektiği hakkında pek fikrim yoktu ama depoda yeni paketlerin bana yardımcı olabileceğine karar verdim.

"Please install GNU make." Bu hatayı def etmek için depodan "make" paketini kurdum
"Please install the build and header files for your current Linux kernel." bunun için "kernel-source" paketini
"Please install the GNU compiler." bunun için ise "gcc" paketini kurdum.

Bu paket desteğinden sonra kurulum sorunsuz tamamlandı. Sistem altına virtual box simgesi yerleşti.
eski dosyalar yenilerine dönüştürülecek......tamam
virtualbox licence sonuna kadar gelin.....kabul ediyorum

Ama çalıştırdığımda daha önceki versiyonda kurmuş olduğum Windows xp sürümü duruyor olsa da hata verdi. Hatayı okuduğumda bir komut yazmamı istiyordu. Konsolden root olup:

"/etc/init.d/vboxdrv setup" komutunu verdim.
Stopping VirtualBox kernel module ...done.
Removing old VirtualBox netflt kernel module ...done.
Removing old VirtualBox kernel module ...done.
Recompiling VirtualBox kernel module ...done.
Starting VirtualBox kernel module ...done.

Yeni sürüm virtualboxum emrime amadeydi hem de usb desteği ile:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder