15 Şubat 2009 Pazar

Hotspot Macerası

Ankara'da şu anda kalmakta olduğum kurum misafirhanesinde kablosuz internet 8 saati 20 kuruş olarak hizmete sunulmuş. Bunu öğrenince hemen danışmaya başvurumu yaptım. Bir kullanıcı adı ve şifre verdiler. Hotspot mantığıyla çalışan sistemde şifresiz olan kablosuz ağa bağlanıyorsunuz, web sayfası açmak için tıkladığınız explorer ya da firefox ekranında önce bir giriş ekranı geliyor kullanıcı adı ve şifre girerek kullanmaya başlıyorsunuz. Kolay değil mi:)

Pardusla o ekrana hiç ulaşamadım. Danışmaya Pardus desem anlamayacaklar, windows xpyi açıp denedim. Sonuç aynı. Kaptığım gibi bilgisayarı danışmaya. Sonuç olarak danışmada duranlar sistem işletmeni değil. Olması lazımdı deyip ethernet ayarlarına bakmaya başladılar. Dedim burdan iş çıkmaz. Arama tarama sonucu TCP/IP de DNS ataması yapıldığını farkettim otomatik al dediğimde XPde şifre ekranına ulaşmayı başardım. Bu sefer msn messenger açılmadı. ESET Smart Security engellediğini farkettim. Oysa daha önce hiç sorun çıkarmazdı. Onu da hallettim.
Ama camfrogu çalıştırmayı başaramadım.Sanırım bazı port sorunları var. Zaten sevemedim şu ağ işlerini. İşin kötüsü hala Pardus'umda o şifre ekranına ulaşabilmiş değilim. Camımdan görünen Bahçeli 7'nci Cadde ve Anıtkabir manzarası altında boğuşmaya devam ediyorum. Güzel bir gece ve yağmur var.

3 yorum:

  1. Pardus'un Ağ Yöneticisi'nde kullandığınız profildeki İsim Sunucusu ayarını öntanımlı yerine otomatik yaparsanız DNS'i otomatik alacaktır.

    YanıtlaSil
  2. Bilkent'te de öyle bir sorun vardı pardus ile.Yine aynı sistem kullanıcı adı ve şifresi alıp internete giriş yapabiliyorsunuz. Ama girmiyordu pardus.Başka bir bilgisayarda yeni kurulmuş pardusu kullanmaktayım onda böyle bir sorun olmadı.Bu konuyu #pardus kanalında sormuştum ama kimse anlamamıştı. jnmbk ye teşekkürler bilgi verdiği için .Ve pardusmavisi adlı blogspot kullanıcısı son durum nedir açıklar mısınız?

    YanıtlaSil
  3. Şu anda oradan ayrıldım ama 2 önemli nokta var biri kablosuzda "managed" yazan yeri "ad-hoc" yapmak ve DNS'i otomatik almak ben bu şekilde bağlanabildim

    YanıtlaSil