16 Mayıs 2009 Cumartesi

Pardus2009 Alfa öncesi 3'üncü Sürüm ve Doldurulamayan Dev




Güzel güzel yazmışlar "Bakın bu sürüm geliştiriciler için kullanıcıları ilgilendirmez" diye. Ama merak işte Virtualbox'ta bir görelim bakalım Pardus'a siyah yakışmış mı? dedik. Tabi bunda Gezegenden Bora Güngören'in denemesine karşın "Ben de yaparım n'olmuş neyim eksik"gazının etkisi vardı.

Daha olgunlaşmamış sistemlerle boğuşmayı seviyorum sanırım geçen hafta inat edip ayırdığım bölüme Windows 7 Beta kurdum (Beta kurulum için Microsoft sitesinde izin veriliyor. Mart 2010'a kadar ayakta kalacak kanuni bir kurulum) Vista'ya göre daha stabil ve hızlı geldi bana. Yanına Pardus2009prealpha3 yakışır dedim.
Pardusman resmi destekli siyah temalı kurulum ekranı karşıladı. Hoş görünüyordu. Kuruluma başladık ki takıldı kaldı. "/dev içeriği dolduruluyor" Doldurulamayan /dev bir boşluk vardı galiba.

Grub sorununu aşamamam nedeniyle bugün 2008.2 kurmuştum yeniden /dev orada da takılmıştı biraz ama o bölümü aşıp devam etmişti. Kurulum sorunsuz tamamlanmıştı.Şu anda 2009 yaklaşık 20 dakikadır /dev'i dolduruyor.

Bu bölüm okuduğum kadarıyla sürücülerin yüklendiği bölüm muhtemelen bir donanım ve Pardus arasında sıkıntı var. Ama hangisi?

Aslında sorun yeni anakartımla ortaya çıktığına göre ona bağlı parçalara bakmak lazım. GIGABYTE GA-MA780G-UD3H AMD 780G DDR2 1200MHz SOKET 940 AM2+ ANAKART. Oldukça başarılı bir anakart olduğunu düşünüyorum.Anakartın yapısı burada var.

Muhtemelen bu deneme sürümünü göremeyeceğim. Ama asıl beni tedirgin eden 2009 kurarken aynı sıkıntının beni bekliyor olma ihtimali.

DÜZELTME: Virtualboxta bu sefer 10 gb bir alan ve 512mb sanal bellekle kuruluma geçtim. (Eskisi 8 gb ve 256 mb ramdi)Sorunsuz o bölümü geçti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder